Etusivu
Mediatiedot
Lehden tausta
Tilaa ilmainen näytenumero
Lehtitilaus
 
Yhteystiedot
Kauppa
 
Tässä numerossa
<empty> Tavoittamattomien tavoittaja
<empty> 2024 Vainoraportti
<empty> Immanuelin paluu
viiva
Artikkelit
<empty> Vanhemmat lehdet
   
Tosimies nyt myös Facebookissa ja Youtubessa

 

Rukoilkaamme vapaan
Suomen puolesta


Museonjohtaja Peter Didrichsenin puhe Suomen Kansallisella Rukousaamiaisella Helsingissä hotelli Crowne Plazassa torstaina 16.03.2017.

Suomi täyttää 100 vuotta itsenäisenä kansakuntana. Tämä ei ole itsestäänselvyys, vaan se on ostettu hyvin kalliilla hinnalla. Siksi itsenäisyys merkitsee meille kaikille niin paljon.

Suomea on rakennettu juutalais-kristitylle arvopohjalle sekä Raamatun totuuksille koko olemassaolonsa aikana, 1100-luvulta saakka.
Tämä koskee uskontoa, ajanlaskua, viikon päiviä, pyhäpäiviä sekä paljon muuta, mutta ennen kaikkea meidän yhteiskuntamme ydintä, joka on lainsäädäntömme.

Kun Suomesta tuli autonominen Suurruhtinaskunta vuonna 1809, hyväksyimme venäläisen tsaarin valtionpäämieheksemme, vastapainona autonomiasta ja siitä, että saimme pitää uskontomme ja Ruotsin aikaiset lakimme.

Näin asiat jatkuivat pitkälti sekä 1800- ja 1900 -luvuilla.

Vuonna 1940, kun itsenäisen Suomen armeija oli maaliskuussa luhistumaisillaan ylivallan edessä, presidentti Kyösti Kallio kehotti kansaa menemään kirkkoihin rukoilemaan Korkeimmalle, että Hän säilyttäisi Suomen vapauden. Näin tapahtui ja siitä tuli hyvin kallis rauha, mutta tärkein kaikesta – maan vapaus säilyi.

Kesäkuussa jatkosodassa 1944 venäläisten suurhyökkäys alkoi. Venäjällä oli kaksi miljoonaa miestä rajoillamme Kannakselta Jäämerelle. Huomattava määrä Suomen väestöön, 3,8 miljoonaa, suhteutettuna.

Presidentti Risto Rytin vaimo Gerda Ryti puhui kansalle radiossa ja kehotti jälleen kansaa rukoilemaan ihmettä. Kirkot täyttyivät rukoilevista ihmisistä ja ihme tuli.

Jumalamme on todellakin varjellut tätä kansaa ja maata, kun se on hädässään vedonnut Häneen vilpittömän rukouksen voimalla.

Suomen kasvava hyvinvointi on valitettavasti 2000-luvulla johtanut yhä laajempaan sekularisaatioon ja yhä suurempaan määrään ihmisiä, jotka ovat kääntäneet Jumalalle selkänsä.

Vastapainoksi on korotettu ihmisen, hänen halunsa ja ”älykkyytensä” maan jumalaksi ja otettu käyttöön rajaton suvaitsevaisuus ihmisen tahdolle. Myös lainsäädäntö poikkeaa nyt Raamatusta, kun siinä seurataan yhteiskunnan tuulia.

Israel on koko historiansa aikana joutunut kärsimään kuivuudesta, katovuosista, nälästä ja vihollisten hyökkäyksistä, kun israelilaiset ovat unohtaneet Jumalansa ja Herransa. Seurauksena myös Hän on aina kääntänyt heille selkänsä.

Mutta kun Israel on seurannut Hänen tahtoaan, maata on poikkeuksetta siunattu yltäkylläisesti.

Ei ole missään nimessä olemassa mitään, joka osoittaisi että Suomea kohdeltaisiin eri tavalla kuin Jumalan omaiskansaa Israelia.

Vanhusten sysääminen jyrkänteeltä kuolemaansa kuuluu viikinkiajan pakanuuteen. Olisi hyvin vaarallista uskoa, että laillistamalla ihmisen hengen riistämistä tieten tahtoen, tapahtuisi huomiotta. Raamatun käsky ”Älä tapa” on yksiselitteinen ja ikuinen. Tämä ei tarkoita, ettemme tekisi kaikkea tieteen keinoin lievittämään kärsivän kanssaihmisen hätää.

On todella fantastista nähdä näin monta Suomen yhteiskunnan tärkeää vaikuttajaa tänään täällä kunnioittamassa Luojaamme ja Vapahtajaamme!

Suomen elinkeinoelämän puolesta kehotan teitä tänään rukoilemaan kansamme, maamme ja vapautemme sekä kaikkien johtajiemme, sekä hengellisten että maallisten, puolesta.

Ottakoot he vastuun meidän kaikkien hyvinvoinnista ja asettakoot kaikissa päätöksissään Jumalan ensiksi. Silloin me saamme jatkaa elämäämme vapaasti ja siunatusti pitkän ajan eteenpäin 2017 jälkeen, vapaassa maassa!

Peter Didrichsen


Yhteistyössä
CMN